Motorcycle trips

Модификация на Фаровете, за да светят и двата на къси светлини.

Здравейте, търсих преди теми из нета как да си направя така, че и двата фара на мотора ми да светят на къси. Мотора е FZ6 Fazer 2005г. Подобно на новите модели CBR, R6, така и FZ6 Fazer след 2004г. от двата фара на къси свети само единият, а другият се включва само на дълги, макар крушката да е Н4 с две жички за къси и дълги.
 Наскоро намерих търсената информация във форума на Fazer. Мисля, че може да бъде полезна на някой и затова реших да я публикувам тук.
 Вчера реших да отида при моя приятел Камен, който продава части за мотори -> КА-Мото за да ми даде кабелните обувки които ми бяха необходими, за да не си играя да си ги произвеждам както е показано по-долу в линка. И така, хванах се и последвах всички точки, така както са ги показали в темата и успях за 1-2 часа да си направя машинката да свети и с двата фара като съм на къси и съм много радостен от факта. Снимки на това което съм правил днес няма, защото в следващия линк всичко е снимано и описано перфектно. Така че за тези от вас, които искат същото и не знаят как става, могат да видят тук. (Сайта е на английски, но мисля че това не е проблем). Ето и темата, която е разделена на 2 части : I част и II част. Накратко, те предлагат следните стъпки:
1. правите си едно кабелче с 2 кабелни обувки в двата края(посочени са какви точно, аз си ги набавих от стари букси от мотори), с което да заместите липсващият кабел за лявата крушка. Тъй като тя е с 3 крачета а са вързани само 2те, с този кабел ще свършите и 3тото.
2. разглобявате за да стигнете до една букса в която се свързват 10тина кабела, намирате един който идва от ключа на лявата ръкохватка за къси/дълги и само срещу него в мъжката част на буксата няма нищо.
3. Слагате там новото кабелче, сглобявате всичко наново, и другият край на кабела го свързвате с 3тото краче на лявата крушка.
 Така, щом мотора е запален светват и двата фара на къси. Когато включите дълги, десният си остава на къси, а левият му изгася жичката за къси и се включват дългите.

По принцип, преди този вариант, единственото което можех да измисля, е от десният фар (който свети винаги само на къси) да си пусна един кабел до левият фар (който е с крушка Н4 с 3 крачета, и само 2 от тях са вързани за да свети само на дълги) до крачето на крушката което е свободно. Но тогава, левият фар винаги ще свети на къси, и когато включа дълги, жичката за късите няма да изгася, което ме усъмни дали крушката няма да прегрее или пък зареждането на акумолатора да се затрудни (защото щеше да се получи че свети едина къса 55W, още едина къса 55W и една дълга 60W). Затова се отказах и като потърсих намерих това Smile

Надявам се да съм бил от полза. Левият и десният фар ги описвам като ги гледам седнал на мотора. По принцип при някой мотори те може да са наобратно, защото зависи от къде са внесени (движението по пътя определя от коя страна са дългите светлини). Всичко хубаво Smile

Обиколка на България 2007 Трета част!

Вечерта в хотела беше много забавна. Влизаме в ресторанта, и се оказва, че ние сме единствените гости на огромният хотел. А персонала, беше яко алкохолизиран. Сядаме да вечеряме, порчваме си, и най-напред ни носят бирите. Обаче сервитьора (доста пиян) не можа да вземе всички бири на веднъж и решихе да изчакаме за наздравето. Момчето идва 2ри път, носи останалите бири, и точно се е обърнал с гръб към масата и ще тръгва и ние си казваме наздраве по между си и оня по инстинкт веднага се обръща и аха за малко да каже едно наздраве, ама се усети хахахаха.

По-късно пуснаха някакъв мач на национала по футбол, и Светльо остана да го гледа, а ние като хора които не гледат футбол се преместихме в стаята. И там, някакво радио набарахме не си спомням точно какво но се смяхме много.

Ето и гледката от прозореца. Все пак хотела се намира горе в планината, в местноста Карандила и от високо гледката винаги е супер.

(More)

Обиколка на България 2007 Втора част!

И така по това странно пътче, минавайки през тазни малко язовирчета, ВЕЦ-ове и други интересни места, стигнахме до Пазарджик. Разходихме се из града, и естествено седнахме да хапнем в една механичка на центъра на града. И сега като ви пиша за нея, се сещам че трябва да я добавя в раздела Food & Accommodation . Разходката в града ни хареса много, имаше много интересни хора и много красиви жени. С Каменчо си измислихме новият бизнес, но това за сега ще остане тайна :)

От там, вече наядени и разхдени се отправихме на север към Панагюрище и Стрелча. Плана за вечерта беше да спим на палатка. По картата си харесахме една река, която минава близо до Стрелча. Решихме, че това е мястото. Минахме първо през Панагюрище да напазарим за вечерта, пържоли, салатки, пииване и други такива :) и продължихме към мястото. По пътя видяхме интересна табела за някаква си могила и решихме да минем да я разгледаме. Оказа се, че могилата е изоставена, нямаше екскурзоводи, нямаше такси за влизане, и всъщност нищо не можеше да се види. Там се срещнахме с някакви мести хора от полето, които ни разказаха за кмета, че заедно с разни други хора разкопавали наред и така. Абе ясна ви е работата :) Могилата между другото от едната страна, в страни от официалния вход беше разкопана и имаше един огромен тунел който минаваше под нея.  А, ето я и нея.

Къща за гости Крушуна.

Започвам с НЕ ходете в тази къща. Да, за да е ясно от самото начало.

Тъй като този раздел на сайта ми, показва места за хранене и ношуване, тук ще се публикуват и такива който не стават за това. Нека да знаят хората за да не се набутват като нас.

И така, един кратък разказ за нашата случка в тази къща за гости Крушуна.

Механа Цветница - Балчик

Механата се намира в гр. Балчик, горе в квартала. По-лесно се стига до нея от горния път (Варна - Каварна). От кръговото на Балчик, влизате в града, след това завивате в първата улица в дясно. Преди нея има няколко отбивки, но те не са улици а входове за разни складове. Влизате в първата улица вдясно и карате около 200 м направо и механата се пада отдясно. Отпред има паркинг. Ето и карта, макар точно там да има облак!

Новата машина - yamaha FZ6 Fazer 2005

Най-после успях да си реализирам една голяма мечта - FZ6. Преди месец в София по работа бяхме и се оказа, че има добра оферта за този модел мотор. Срещахме се с човека, машинката ми хареса. На другия ден му се обадих и я купих. На връщане на собствен ход, не съм се кефил никога до сега така. Карах сам (в близост до Симо, който беше с колата с колегите) и се кефих на пътя, на мотора, на всичко. Умора почувствах, чак в гаража като се прибрах, а до тогава толкова емоционално каране! Ето малко снимки от машината, вече минах към 1500 км, за сега няма проблеми. Надявам се да съм има късмет и да няма и за напред. Сега остава зимата да мине приятно и след това да започваме да мислим за сериозна обиколка! Какво ще кажете за нещо извън Родината? Ех тези Алпи.....!

Линк към снимките на мотора - ТУК!